Suplementace v objemovém období

Jedná se o období, kdy hlavním cílem je zvětšení objemu svalů. Ideálním výsledkem je přibrání čisté svalové hmoty bez přebytečného tuku. Tento cíl je možné dosáhnout vhodným tréninkem, stravou, odpočinkem a suplementací. Podívejme se tedy jaká suplementace je v tomto období vhodná.

 

1) Vitamíny a minerály

Jedná se o velmi důležitou složku potravy, na kterou se často zapomíná, ale měla by být vždy základem a to nejen v objemovém období.  Teoreticky není nutné vitamíny a minerály doplňovat suplementací, ale není vůbec jednoduché hlídat správný příjem z normální stravy. Ideálním řešením se tedy může stát vhodný přípravek, který obsahuje všechny důležité vitamíny a minerály. U těchto přípravků je důležité sledovat obsah látek. Často se můžeme setkat s výrobky, které mají sice skvělou reklamu, ale obsah důležitých látek je minimální.

Vhodným doplňkem z této kategorie je například Nexgen od Reflex Nutrition. Především v zimním období nebude na škodu užívat samostatně ještě vitamín C.

 

2) Proteiny

Proteinové přípravky jsou nejpoužívanějším doplňkem stravy vůbec.  Využívají se pro doplnění množství bílkovin ve stravě. Vzhledem k tomu, že bílkoviny jsou základním stavebním kamenem svalů, je jejich příjem v objemovém období  důležité hlídat. Z běžné stravy je těžké dosáhnout požadovaného příjmu bílkovin, proto je právě proteinový přípravek vhodnou volbou. Výhodou je, že bílkoviny z proteinového přípravku, se snáze vstřebávají a trávící trakt není zbytečně zatěžován. Často se setkáme s proteinovými přípravky, které navíc obsahují trávící enzymy, které vstřebání ještě ulehčí.

 

Samostatný článek, který pojednává o různých druzích proteinových přípravků, naleznete zde.

 

3) Gainery

Jejich hlavní využití je doplnění energie a zlepšení regenerace po tréninku, kdy je prací vyčerpán svalový glykogen. Právě v této chvíli je ideální doplnění energie pomocí vhodného sacharidového nápoje. Sacharidový přípravek je možné použít také kdykoliv během dne pro zvýšení energetického příjmu, což je vhodné právě v objemové přípravě, případně v období zvýšeného energetického výdeje.

 

4) Kreatin

Jedná se o jeden z nejoblíbenějších doplňků stravy v posledních letech. Kreatin má pozitivní vliv na nárůst síly i svalové hmoty.  Ikdyž kreatin by neměl být základem suplementace, často tomu tak je vzhledem k jeho nízké ceně. Jeho užívání je vhodné právě především v objemové přípravě, ale doporučujeme ho užívat až v případě splnění podmínky správného příjmu důležitějších složek potravy jako jsou bílkoviny, sacharidy, tuky, vitamíny a minerály. 

 

5) Anabolizéry, NO doplňky, stimulanty

Doplňky z těchto kategorií můžeme považovat již za menší nadstandard. Jejich užívání je vhodné spíše pro zkušenější cvičence. Mohou často pomoci v období stagnace jako nový stimul. Především NO doplňky jsou velice oblíbené, protože jejich účinek v podobě napumpování při tréninku, je viditelný prakticky ihned.

 

6) Kloubní výživa

Právě v objemovém období se často zvyšují používané zátěže. Kloubní výživa působí jako dobrý ochránce často přetěžovaných kloubů.

 

7) Trávící enzymy

Vzhledem k tomu, že v tomto období se zvyšuje množství přijaté potravy je vhodné myslet také na trávící trakt a doplňovat trávící enzymy, které usnadňují trávení. 

 

 

Další články z kategorie Doplňky stravy

Všechny články

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení