Suplementace v objemovém období

Jedná se o období, kdy hlavním cílem je zvětšení objemu svalů. Ideálním výsledkem je přibrání čisté svalové hmoty bez přebytečného tuku. Tento cíl je možné dosáhnout vhodným tréninkem, stravou, odpočinkem a suplementací. Podívejme se tedy jaká suplementace je v tomto období vhodná.

 

1) Vitamíny a minerály

Jedná se o velmi důležitou složku potravy, na kterou se často zapomíná, ale měla by být vždy základem a to nejen v objemovém období.  Teoreticky není nutné vitamíny a minerály doplňovat suplementací, ale není vůbec jednoduché hlídat správný příjem z normální stravy. Ideálním řešením se tedy může stát vhodný přípravek, který obsahuje všechny důležité vitamíny a minerály. U těchto přípravků je důležité sledovat obsah látek. Často se můžeme setkat s výrobky, které mají sice skvělou reklamu, ale obsah důležitých látek je minimální.

Vhodným doplňkem z této kategorie je například Nexgen od Reflex Nutrition. Především v zimním období nebude na škodu užívat samostatně ještě vitamín C.

 

2) Proteiny

Proteinové přípravky jsou nejpoužívanějším doplňkem stravy vůbec.  Využívají se pro doplnění množství bílkovin ve stravě. Vzhledem k tomu, že bílkoviny jsou základním stavebním kamenem svalů, je jejich příjem v objemovém období  důležité hlídat. Z běžné stravy je těžké dosáhnout požadovaného příjmu bílkovin, proto je právě proteinový přípravek vhodnou volbou. Výhodou je, že bílkoviny z proteinového přípravku, se snáze vstřebávají a trávící trakt není zbytečně zatěžován. Často se setkáme s proteinovými přípravky, které navíc obsahují trávící enzymy, které vstřebání ještě ulehčí.

 

Samostatný článek, který pojednává o různých druzích proteinových přípravků, naleznete zde.

 

3) Gainery

Jejich hlavní využití je doplnění energie a zlepšení regenerace po tréninku, kdy je prací vyčerpán svalový glykogen. Právě v této chvíli je ideální doplnění energie pomocí vhodného sacharidového nápoje. Sacharidový přípravek je možné použít také kdykoliv během dne pro zvýšení energetického příjmu, což je vhodné právě v objemové přípravě, případně v období zvýšeného energetického výdeje.

 

4) Kreatin

Jedná se o jeden z nejoblíbenějších doplňků stravy v posledních letech. Kreatin má pozitivní vliv na nárůst síly i svalové hmoty.  Ikdyž kreatin by neměl být základem suplementace, často tomu tak je vzhledem k jeho nízké ceně. Jeho užívání je vhodné právě především v objemové přípravě, ale doporučujeme ho užívat až v případě splnění podmínky správného příjmu důležitějších složek potravy jako jsou bílkoviny, sacharidy, tuky, vitamíny a minerály.  Kreatinu jsme se věnovali podrobněji již v samostatném článku zde

 

5) Anabolizéry, NO doplňky, stimulanty

Doplňky z těchto kategorií můžeme považovat již za menší nadstandard. Jejich užívání je vhodné spíše pro zkušenější cvičence. Mohou často pomoci v období stagnace jako nový stimul. Především NO doplňky jsou velice oblíbené, protože jejich účinek v podobě napumpování při tréninku, je viditelný prakticky ihned.

 

6) Kloubní výživa

Právě v objemovém období se často zvyšují používané zátěže. Kloubní výživa působí jako dobrý ochránce často přetěžovaných kloubů.

 

7) Trávící enzymy

Vzhledem k tomu, že v tomto období se zvyšuje množství přijaté potravy je vhodné myslet také na trávící trakt a doplňovat trávící enzymy, které usnadňují trávení. 

 

 

Další články z kategorie Doplňky stravy

Všechny články