Tréninkové techniky - Vynucená opakování

 

Metoda vynucených opakování je velmi oblíbenou technikou začátečníků, kteří rychle spěchají na ,,vysoké´´ zátěže v tréninku. Tato technika je ovšem vhodná pouze pro pokročilé cvičence a začátečníci by se jí měli obloukem vyhnout, protože při provádění vynucených opakování se zvyšuje riziko zranění a navíc ji často neprovádí správně.

Správné využití vynucených opakování je takové, že dopomoc probíhá jen lehce.

 

Pro příklad si uveďme správnou dopomoc na benchpressu, u kterého jsou vynucená opakování používaná nejčastěji:

Naložte si na činku zátěž, se kterou zvládnete technicky správně odvičit 6 opakování. Poté co provedete tento počet opakování, dojde k selhání a v tuto chvíli vám váš tréninkový partner nebo někdo, koho požádáte o dopomoc, pomůže provést další 3 opakování, které by jste sami nezvládli. Tato dopomoc by měla být jen lehká, kdy vám pomůže překonat mrtvý bod. Při špatném provedení velkou část zátěže zvedá váš partner a právě tato chyba je často vidět u začátečníků - toto nedává žádný smysl, protože cvičí vlastně víc váš partner a riziko zranění se značně zvyšuje, protože zátěž je neúměrná.

Počty opakování si můžete upravit podle svých potřeb, ale vždy platí, že větší část série by jste měli být schopni odcvičit sami a při provádění vynucených opakování by měla být dopomoc jen lehká. 

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.