Tréninkové techniky - Pyramida

Tento princip využívá velké procento cvičenců naprosto přirozeně. Podstata pyramidy spočívá v postupném zvyšování zátěže současně se snižováním počtu prováděných opakování. Velkou výhodou je, že neprovádíte první série s vysokou zátěží a tím svaly zatěžujete postupně, což vede k lepšímu rozcvičení před těžkými sériemi. Další výhodou je zatížení různých svalových vláken díky různému počtu prováděných opakování.

 

Příklad pyramidy:

1.série - 15 opakování

2.série - 12 opakování

3.série - 10 opakování

4.série - 8 opakování

5.série - 6 opakování

 

Tímto máte jeden cvik odcvičený a můžete pokračovat dalším - zde můžete opět zvolit opět systém pyramidy, ale nemusíte - svaly jsou již dostatečně procvičené a tak jediným důvodem může být opět procvičení různých svalových vláken. Je možné také od páté série postupovat zase zpět - pyramidu si obrátit a odvičit u stejného cviku dalších 8, 10, 12 a 15 opakování s tím, že adekvátně snižujete váhu.

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.