Tréninkové techniky - Pyramida

Tento princip využívá velké procento cvičenců naprosto přirozeně. Podstata pyramidy spočívá v postupném zvyšování zátěže současně se snižováním počtu prováděných opakování. Velkou výhodou je, že neprovádíte první série s vysokou zátěží a tím svaly zatěžujete postupně, což vede k lepšímu rozcvičení před těžkými sériemi. Další výhodou je zatížení různých svalových vláken díky různému počtu prováděných opakování.

 

Příklad pyramidy:

1.série - 15 opakování

2.série - 12 opakování

3.série - 10 opakování

4.série - 8 opakování

5.série - 6 opakování

 

Tímto máte jeden cvik odcvičený a můžete pokračovat dalším - zde můžete opět zvolit opět systém pyramidy, ale nemusíte - svaly jsou již dostatečně procvičené a tak jediným důvodem může být opět procvičení různých svalových vláken. Je možné také od páté série postupovat zase zpět - pyramidu si obrátit a odvičit u stejného cviku dalších 8, 10, 12 a 15 opakování s tím, že adekvátně snižujete váhu.

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení