Tréninkové techniky - Přerušované série

Přerušované série jsou technikou, která není k vidění příliš často. Přesto jde o zajímavou metodu, která při správném provedení může přinést zajímavé výsledky. V praxi nalezneme dva způsoby použití přerušovaných sérií:

 

1) Pro budování síly a objemu

V tomto případě budeme cvičit s vyšší zátěží a menším počtem opakování. Naložte si na činku zátěz, se kterou zvládnete odcvičit cca 3 technicky správná opakování. Po odcvičení tohoto počtu činku odložte a dejte si pauzu 10-20 sekund. Poté odcvičte další 2-3 opakování. Opět následuje pauza v trvání 10-20 sekund a po ní další série, ve které provedete další opakování, která zvládnete (pravděpodobně to už bude jen 1-2 opakování). Tímto postupem v krátkém čase odcvičíte s větší zátěží vyšší počet opakování, než kdyby jste sérii nepřerušovali.

 

2) Pro zvýšení intenzity a zkrácení doby tréninku

Další možnost je série skládající se například z 20 opakování se třemi pauzami. Naložte si na činku cca 70% záteže, kterou používáte u daného cviku pro klasickou sérii. Odcvičte prvních pět opakování, poté následuje pauza 10 sekund. Po uplynutí pauzy následuje další série o pěti opakováních. Takto postupujeme až do celkového počtu opakování v sérii. Výsledkem je dvacet opakování v krátkém čase, které by jsme bez přerušování nezvládli. U tohoto postupu je velmi vhodné využívat vrcholné kontrakce.

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení