Tréninkové techniky - Jednadvacítky

 

Jednadvacítka je tréninková metoda spíše pro pokročilé, ikdyž ani začátečníci (netýká se úplných začátečníků) se jí nemusí bát provádět pro změnu v tréninku  - není složitá na provedení ani se nezvyšuje možnost zranění. 

Nejčastěji se 21 používá u bicepsových zdvihů s velkou činkou (nebo EZ činkou). Použít se dá ovšem i na jiné cviky. Název "jednadvacítka" vychází z toho, že se cvičí série, která má 21 opakování.

 

Tato série se skládá ze tří částí:

- prvních 7 opakování se provádí jen v první polovině pohybu (od spodní polohy po střed)

- dalších 7 opakování se provádí jen v druhé polovině pohybu (od střední polohy nahoru)

- posledních 7 opakování se provádí v plném rozsahu pohybu

 

Vhodná zátěž pro tuto sérii je cca 50% běžně používané zátěže. Všech 21 opakování se jede bez pauzy. Jedná se tedy o jednu sérii, u které se vždy po odcvičení sedmi opakování mění rozsah pohybu. Většinou se cvičí pouze jedna taková série, ale je možné cvičit sérií víc. Vzhledem k tomu, že tato série svaly velmi vyčerpá a pálení ve svalech může dosahovat úplně jiné úrovně než při "normálním" tréninku, se tato metoda zařazuje většinou až na konec tréninku procvičované partie.

 

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení