Tréninkové pomůcky - trhačky a háky

Trhačky a háky jsou tréninkové pomůcky, které pomohou při nedostatečné síle úchopu. Obě tyto tréninkové pomůcky mají své příznivce i odpůrce. Jedno se jim ale musí nechat - v případě, že máte nedostatečnou sílu úchopu, pomohou vám při správném použití zvednout při určitých cvičeních používat vyšší zátěž - použití je vhodné v podstatě jen u tréninku zad - mrtvý tah, přítahy činky v předklonu, shyby na hrazdě...

Nejedná se o nezbytné pomůcky, ale u osob, které slabý úchop omezuje je to v podstatě jediná cesta, jak tuto slabinu obejít. Problém ale nastává v tom, že při používání trhaček a háků v podstatě nahrazujete část síly úchopu a tak se vám síla úchopu nebude příliš zlepšovat.

Jejich použití je vhodné především během posledních sérií, pokud dochází k vykluzování činky, případně hrazdy. Existuje také jeden případ, kdy je využití háků vyloženě nevhodné - při provádění jednoho opakování s maximální zátěží - v této situaci je zvýšené riziko zranění a v případě, že osu činky držíte pomocí háků není ji možné pustit, ale musíte provést dráhu pohybu zpět na zem.

 

háky                  trhačky

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení