Strečink - důležitá složka tréninku

Strečink je soustava cviků, které slouží k protažení svalů. Základním významem strečinku je napravení zkrácení svalů. Dále je vhodný pro regeneraci svalů po tréninku, ale i během tréninku mezi sériemi. Vhodná doba pro strečink je před začátkem silového tréninku (po zahřátí), během tréninku mezi jednotlivými sériemi i po ukončení tréninku.

 

Svaly napněte do pocitu mírného napětí. V této poloze vydržte 30 sekund. Pocit napětí by měl postupně odeznít. Pokud se tak nestane, je sval protažený příliš a je tedy nutné protažení zmírnit. Každý cvik je vhodné několikrát opakovat (například 3 x)

Dobu protažení můžete postupně zvyšovat.

 

 

Zásady správného strečinku:

 

 

  • strečink provádějte pozvolna, nepoužívejte švihové pohyhy

  • strečink neprovádějte přes bolest

  • plynule dýchejte, nezadržujte dech

  • neprotahujte studené svaly, zvyšujete tím riziko zranění

  • provádějte strečink pravidelně

 

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.