Strečink - důležitá složka tréninku

Strečink je soustava cviků, které slouží k protažení svalů. Základním významem strečinku je napravení zkrácení svalů. Dále je vhodný pro regeneraci svalů po tréninku, ale i během tréninku mezi sériemi. Vhodná doba pro strečink je před začátkem silového tréninku (po zahřátí), během tréninku mezi jednotlivými sériemi i po ukončení tréninku.

 

Svaly napněte do pocitu mírného napětí. V této poloze vydržte 30 sekund. Pocit napětí by měl postupně odeznít. Pokud se tak nestane, je sval protažený příliš a je tedy nutné protažení zmírnit. Každý cvik je vhodné několikrát opakovat (například 3 x)

Dobu protažení můžete postupně zvyšovat.

 

 

Zásady správného strečinku:

 

 

  • strečink provádějte pozvolna, nepoužívejte švihové pohyhy

  • strečink neprovádějte přes bolest

  • plynule dýchejte, nezadržujte dech

  • neprotahujte studené svaly, zvyšujete tím riziko zranění

  • provádějte strečink pravidelně

 

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení