Stagnace - jak se jí vyhnout? jak ji překonat, když se dostaví?

 

Co to je stagnace?

Stagnace je stav, kdy jste se zasekli na mrtvém bodě. V tréninku se neposouváte dál, nejste schopni zvyšovat zátěž, nedochází k žádnému svalovému růstu, případně nehubnete. Prostě zůstváte na stejném místě a žádný pokrok se nekoná.

 

Co stagnaci způsobuje?

Nejčastěji se jedná o stereotyp v tréninku. Tělo si na určitý typ tréninku po čase zvykne a takový trénink již nedokáže tělo stimulovat k dalšímu pokroku, ikdyž v první fázi trénink přinášel výsledky. Dalšími faktory může být přetrénování, nedostatečný trénink, špatná strava nebo stres.

 

Jak stagnaci předcházet?

Nejlepším způsobem je trénink po čase (cca po 3 měsících) pravidelně měnit. Postačit může změna cviků, počty opakování a sérií, promíchat společně procvičované partie. Ideálním řešením (pokud je to možné) je úplná změna tréninku. Pokud běžně trénujete fullbody trénink, dejte si na pár týdnů split, kruhový trénink nebo něco úplně jiného, co bude pro tělo šok a bude muset na trénink reagovat.

 

Jak stagnaci překonat, když se dostaví?

1) Změna tréninku - viz předchozí bod

2) Pauza - 1-2 týdny pauzy může často tělu jedině prospět, tělo si odpočine a je plné energie do dalšího tréninku

3) Zlepšit regeneraci - zamyslete se nad tím, zda dostatečně regenerujete. Možná se jedná o přetrénování a tělo je prostě unavené. Spíte dostatečně? Netrénujete příliš často?

4) Zlepšit stravu - jídelníček by měl být základním kamenem vašeho snažení. Nemáte zásadní nedostatky v tomto ohledu?

 

 

Další články z kategorie Trénink

Všechny články

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.