Kliky na bradlech

Kliky na bradlech (často označované jako dipy) jsou skvělým cvikem pro rozvoj vrchní poloviny těla. Primárně jsou zatěžovány prsní svaly, tricepsy a přední část deltových svalů. Výrazně se posiluje také core.

Jedná se vlastně o těžší variantu klasických kliků. V tomto případě ovšem neslouží nohy jako opěrný bod = cvičíte s celou svou vlastní váhou. Kliky na bradlech jsou jedním ze základních cviků jak v kalistenice, tak pro růst svalů horní poloviny těla.

V případě, že chcete posilovat primárně prsní svaly, tak se kliky provádí širším úchopem a v mírném předklonu. Pokud vám jde více o procvičení tricepsů, je úchop užší (na šířku ramen) a kliky provádíme vzpřímeně. V obou případech budeme zatěžovat všechny zmíněné svaly, jde jen o to, který sval bude provádět více práce.

 

Dýchání:  nádech při spouštění těla do dolní polohy, výdech při pohybu nahoru.

 

Tipy k tréninku:

1) místo klasických bradel můžeme využít i gymnastické kruhy

2) u pokročilejších cvičenců je vhodné přidat zátěž - k tomu nejlépe slouží zátěžové opasky, na které je možné připevnit klasické posilovací závaží. Další pohodlnou možností je použití zátěžové vesty. U té je ale potřeba počítat, že nebude vhodná pro použití vyšších zátěží, protože u kliků na bradlech se často používají zátěže i přes 50 kg, což zátěžová vesta neposkytne.

 

 

 

 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení