Kasein...kdy využít? k čemu je dobrý? jaký vybrat?

Kasein je hlavní složka mléčné bílkoviny (tvoří 80%, zbylých 20% tvoří syrovátka).

Jeho využití je především v tzv. ,,nočních´´ proteinech (night protein). Využití v těchto produktech má své opodstatnění. Kasein se vstřebává velmi dlouhou dobu (až 8 hodin). Proto je konzumace kaseinu před spánkem vhodná - tělo je v průběhu spánku zásobeno kvalitními aminokyselinami.

Jako vhodné je použití i vícesložkových proteinů s obsahem kaseinu. Tyto produkty v sobě kombinují výhody rychlých i pomalých zdrojů proteinů. V první chvíli po požití takového přípravku se vstřebávají proteiny rychlé a až po čase se začínají se vstřebávat proteiny pomalejší. Tělo je tak zásobeno delší dobu.

Kasein není  příliš vhodným zdrojem bílkovin pro použití těsně po tréninku – zde se hodí použít rychlý zdroj bílkovin. Ale můžeme se setkat s tvrzením, že je po tréninku vhodné využití vícesložkového proteinu s obsahem micelárního kaseinu pro svůj antikatabolický efekt.

 

Druhy kaseinu:

Micelární kasein – vysoce kvalitní zdroj bílkovin

Kaseináty (vápenatý, sodný)  – bílkovina je znehodnocena (ovlivňuje především stravitelnost proteinu)

 

 

Při výběru by jste tedy měli jednoznačně vybírat micelární kasein, nikoliv kaseinát. 

 

nabídka 

 

 

Další články z kategorie Doplňky stravy

Všechny články

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.