Kasein...kdy využít? k čemu je dobrý? jaký vybrat?

Kasein je hlavní složka mléčné bílkoviny (tvoří 80%, zbylých 20% tvoří syrovátka).

Jeho využití je především v tzv. ,,nočních´´ proteinech (night protein). Využití v těchto produktech má své opodstatnění. Kasein se vstřebává velmi dlouhou dobu (až 8 hodin). Proto je konzumace kaseinu před spánkem vhodná - tělo je v průběhu spánku zásobeno kvalitními aminokyselinami.

Jako vhodné je použití i vícesložkových proteinů s obsahem kaseinu. Tyto produkty v sobě kombinují výhody rychlých i pomalých zdrojů proteinů. V první chvíli po požití takového přípravku se vstřebávají proteiny rychlé a až po čase se začínají se vstřebávat proteiny pomalejší. Tělo je tak zásobeno delší dobu.

Kasein není  příliš vhodným zdrojem bílkovin pro použití těsně po tréninku – zde se hodí použít rychlý zdroj bílkovin. Ale můžeme se setkat s tvrzením, že je po tréninku vhodné využití vícesložkového proteinu s obsahem micelárního kaseinu pro svůj antikatabolický efekt.

 

Druhy kaseinu:

Micelární kasein – vysoce kvalitní zdroj bílkovin

Kaseináty (vápenatý, sodný)  – bílkovina je znehodnocena (ovlivňuje především stravitelnost proteinu)

 

 

Při výběru by jste tedy měli jednoznačně vybírat micelární kasein, nikoliv kaseinát. 

 

nabídka 

 

 

Další články z kategorie Doplňky stravy

Všechny články

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení