Arginin (L-Arginin)

Arginin (L-Arginin) je semi-esenciální aminokyselina - tělo si ho dokáže samo za určitých podmínek vytvářet, ale ne vždy dostatečném množství, proto je nutné ho doplňovat z vnějších zdrojů. Mezi vhodné zdroje argininu ve stravě můžeme zařadit ořechy, slunečnicová a sezamová semínka, pšeničný chléb z celozrné mouky nebo hnědou rýži.

 

Arginin má pozitivní dopad na ledviny a játra, podílí se také na odstranění jedovatého amoniaku z těla, který v organismu vzniká při metabolických procesech a podporuje tvorbu kolagenu. Dále má schopnost snižovat hladinu LDL cholesterolu.

 

Další účinky argininu:

- rozšiřuje cévy - vede tedy k lepšímu prokrvení svalů, díky produkci oxidu dusnatého (NO)

- podporuje imunitní systém

- stimuluje tvorbu růstového hormonu

- urychluje hojení ran

- stimuluje spermatogenezi

 

Arginin je jednou z nejčastěji se vyskytujících složek v tzv. předtréninkových suplementech.

 

arginine

 

 

 produkty

 

 

Další články z kategorie Doplňky stravy

Všechny články

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.